Friday, January 20, 2012

Last Weekend

I've been eating like hell since the last couple weeks ... By that I mean, nak pegi keje saye bole habis kan sebungkus mee hoon or nasik lemak ... Sampai office, I can eat another roti boom ... Tgh hari saye pegi makan subway + dessert ... On the way back from work, I'll have another round of dessert ... Dinner, plus supper ... Unless I felt asleep, so no supper ...

Takot tak ?? Aku lagi takot, but I can't be full ... All the time, rase nak makan ... Tekak ni, mcm tolak batu dgn kayu jek ... Dunkin Donuts yg normally terase sgt padat & kenyang utk habis kan sebijik itu, ibarat sebijik mini donat ... Aku ngap 2x jek ... Hahah ...

Abe dah cuak dah, dgn napsu makan ala2 bela hantu raye ... Tak habes2 ckp MK bomoh kan aku, hahahahahahah ... But I believe it's just hormone, nak period ke ntah hape kan ... Sometimes I did eat liddat, cume this time diri sendiri terasa pemakanan itu agak ekstrem ...

So, kesan dr makan secare berlebihan selame seminggu ... Perut pun sentiase lah sendat ketat ... Kekekkekekkeke, but still ade hati nak makan kau tau ?? Been to weddings for the past 2 weekends, 1st week siap pegi tambah nasik ... Hahah, giler tak malu ... 2nd wedding, last weekend ... Memang hambek nasik ikut napsu nak makan, & licin ...

So lepas wedding tu, sebab perut dah kembung dgn angin ... Aku dgn berani2 nyer gi As-Syifa, kat Seksyen 15 Bandar Baru Bangi ... Niat di hati nak melegakan perut yg ketat, skali kakak yg urut tu suruh urut satu badan ... Sebab actually, my pinggang lagi kronik from masalah penghadaman yg dialami ...

Lepas urut, sempat lagi pegi melantak cheese nan kat al-Fariz Maju ... Then baru balik rumah ... Dah dekat2 magrib tu, dada dah rase tak sedap ... Susah bernapas, angin masih stuck dlm perut ... Even after I drank raw ginger, ketuk ... Campur air panas & madu ...

Biler dah hade chest pain, maka terpakse jugak la pegi klinik jumpe doctor ... Actually I've experienced the same thing 3weeks earlier, mase pegi Golok ... Yg tu lagi kronik, & I dunno why ... So doctor ckp - gastric ?? Pelik lah haku di situ, makan mcm nak giler ... Tapi bole kene gastric ...

Tapi according to the doctor, saye stress ... That's how I got the gastric ... A friend pun ckp, stress increase level of acid ... So memang possible kene gastric ... & berhubung dengan tabiat pemakanan yg tidak sehat, baru la aku terhingat yg aku ni dlm treatment for my eczema ... So that explain the crazy appetite, sebab they subscribe steroid to cure eczema ...

Dgn bekalan ubat gastric utk sebulan, so balik la rumah utk tidur dgn senang hati ... Skali pukul 4 dah terbangun, lutut ku terase berdenyut ... Rase mcm nak cabut ... Sebab sakit punye pasal, pagi2 tu bangun mandi & breakfast dgn mak & adik Cherry ... Pastu pegi as-Syifa balik, hari ni jumpe Ustad for consultation dulu ...

Lepas zohor mcm tu, Ustad sampai ... He explained, my knees sakit ... Sebab pinggang tu, memang teruk sgt ... It's either I felt, or angkat bende berat ... Cudn't remember any event of jatuh sampai sakit pinggang, but maybe kemas barang mase nak pindah from Kerteh - Bangi tu memang bnyk angkat bende berat2 ... I dunno for sure ... Or else, might be caused by my crazy driving routine pegi balik Kerteh - Bangi all these while ... WaLlahualam ...

Tapi Ustad pesan, it's a good thing that I'm eating ... But I have to control, supaye tak kembang ... Pastu die cakap, abe dah tgk mcm tu ... Die nak mcm tu sampai bile2 ... Really ?? Heh ...

Being sick all weekend ... Urut 1st day, RM60 ... Visit to the doctor, RM75 ... Another round urut the next day, RM60 ... That's two third of my eczema treatment dah, side effect from the meds lagi ?? Heh ... My mum dah bising, suruh ambek daily supplement ... Sebab I tak slalu sakit, skali kene ... Hambek kau ...

At the moment, I'm loving my body changes ... I love that I gain a few kilos from my eating habit ... I love it that I can fit into the size S instead of XS ... So I'm gonna eat, & eat more ... Heheh, selagi the appetite is there ... :D

As a precaution, I took things slow with myself ... Tak push myself into stress ... I walk slowly, I didn't wear heels ... & to those yg rase2 nampak aku jln mcm ibu2 mengandung tu, it's just effect from the 2days massage treatment ... I'm giving my muscle some times to heal, right now everything tgh ketat ... Hehe ...

I'll make sure I do everything healthy, let myself eat ... But eat healthy, balance the carb ... Fruits & stuff ... But to start gym, belom lagi kot ?? Hahah, blom sampai seru nak bersenam ... I'll start slowly, maybe take a walk once a week ?? Jln2 every floor of a shopping complex xbole consider exercise ke ?? Heheh ...

Till then, tc guys ~

No comments:

Search This Blog