Wednesday, December 14, 2011

Merajuk

Hari ni saye sgt marah ... Aihhh, malas pulak nak publish this post since ade org akan perasan aku marah kat die ... Again, I have to explain myself ... 'Tade keje nyer aku nak dok marah kat org yg tak penting dlm hidup aku, aku marah sebab aku care & sayang (heheh, malu2 ... kecik sket font tu) about this someone I'm mad at ... Yang tak berkenaan tak yah perasan, get a life ...

Mari saye review dulu sedikit sebanyak sejarah mengenai org yg saye marah ni ... Kalau kau rase meluat, tak payah bace ... Sebab setau aku, ramai jek yg sebok nak tau dengan sape aku kluar & slalu gayut tepon dgn suare gedik ala2 manje skarang ni ...

I met him 2weeks ago, tak payah nak 'bile nak kawen ??' sgt ... Aku siap buat label baru kot ?? Aku Belom Nak Kawen Lagi ... Baru jumpe 2minggu, tak kan la dah nak trus kawen kan ... Lemme do this step by step, proper way ...

So kitorang lepak minum that very day, on the way back ... Aku dah berangan sebakul, heheh ... So typical me, beli kan bunge sekuntum kat tepi jalan pun aku balik ckp kat sumer org - "He's the one" ... Hahahahahah, sile gelak guling2 ...

From the 3hours hangout, bnyk bende that we learnt about each other ... & the most of it, I figured that he's not a typical lelaki Terengganu yang suke minah klantan putih melepak ... There you go, 1st hint - bf aku mamat ganu ...

Sampai rumah tu, actually aku nak sgt msg die bagi tau - "I dah sampai, good nite" ... Muah muah muah x8 ... Hehehheheheh, but I didn't ... Sebab die ckp die nak tido kot, so takmo kacau la ... & the main reason is, I know I'm falling for him but I don't wanna keep falling ...


Dah lame, I didn't felt that way ... Since the last break up, my heart kind of closed ... As much as I'm trying to deny it, I just have to deal wif it ... That I'm hopeless romantic ... & it's been a while since the last time I went back home & be stupid after a date ...

The next day baru I texted him, said good morning & thanks sebab banjer makan ... Naseb baik die bagi aku makan Chinese food, kalau tak mesti aku buat muke choosy & makan tak habes sebab food tak sedap ... We won't be falling in love with each other I guess if it was a different restaurant, since aku akan buat muke tak happy & he might not like the grumpy me ... ;p

Dr good morning wish, masuk dirty2 topic sket ... We both tied to our blackBerry & senyum sorang2 the whole day, texting each other ... Sampai ke petang, when I reached home after work ... Die ckp he likes me, yay !!! Hahah, hati dah kembang semangkuk time ni ...

2 days from our 1st date, he declare 'you're mine' over the phone ... & pesan jangan nak gatal2 dgn orang lain ... Eheh, memang tahan napas takmo senyum dgn hidung kembang kuncup depan boss time ni ... Heh ...

Dalam eksaited dpt bf, I did gave him 6months probation period ... Lepas 6months baru bole jumpe my parents, sebab I don't want things to go wrong mcm my previous relationships ... Nanti my mum sedih lagi ...

I went back to Bangi that weekend, I did offer him - nak ikut tak balik Bangi/pegi wedding kat Johor ... But I'm afraid he'll be left alone ... Since I'll be bz being the MOH for the wedding ... So he declined it ...

It's Friday, I was lying on the bed ... B'malas2an guling2 atas katil sebelum mandi & getting ready to drive to Kulai, Johor when I recieve his marriage proposal ... Heheh, yeahhh ... I got him to propose after 3days, ;p ...






Excited ?? Memey la ... Tapi tade la eksaited sampai nak kawen trus kan ... But the planning is there ... Atas faktor2 kewangan, saye kene bersabar ... & since my future husband's work related to money, paham2 jek la he's very particular bab2 duit ni ...


Hahahahahahah, sape kah ?? Accountant, lawyer ?? Majistret, doctor ?? Hahah, I can't tell u guys (yet) ... Sebab p&c issues ... Sabar yeaaa ...

So far, things went well for us ... I screwed the 6months probation period, & already bring him back to see my mum last week ... AlhamduliLlah, my mum happy ... We're not talking to each other (me & my mum) that morning when I left home, takut jugak to see her respond kan ... Skali balik2 rumah jek, I can smell she's cooking nasik briyani ... Hahahahahhah, I know she'll love him ...

My mum trus senyum when she saw him, dr buat2 bz kat dapur ... My mum trus lepak kat sofa, siap gadoh rebut2 seat dgn my youngest brother ... Hahahahahhahah, I was upstairs mandi mase my mum interview him about job sumer ... I dah tido when my mum got back from tesco & kept the conversation going with him, she definitely like him ... I know, :D ...

Last time I gaduh2 gurau2 dgn my mum, she did mention this statement -
"Your taste kan same dgn I, I'll love whatever you choose" ... Yeahhh it does, including this one ... Heheheheheheheheh ...

Ape hal intro panjang giler ?? Hahah, dr marah sampai tak jadik marah ... Since the main issue nak kawen ni is money, aku pun semakin extreme la meng'google' wedding stuff ... Photographers, door gifts bagai ... My intention - grab any available reasonable offers supaye bole save ...

Kau tau ape aku dapat ?? Kene tepek 'eksaited sgt' ... Memang best ah boipren aku kan ?? Pastu dgn pantas & garang aku tepek balik - "Fine, 3thn lagi baru kawen" ...

Aku pun tatau la, aku yg freak out ke ?? Memang lelaki ni tak ambek pot sgt ?? Kalau tak hambek pot ni, xde la aku kesah sgt ... Masalahnye siap kutuk balik tu the best part ... Org booking dewan 2years advance kot ?? Photographer lagi, make-up artist ??

Tape la darling kan, you kan bnyk duit ... I tunjuk 0.4c, u ckp kecik kan ... Org tak nampak ... From now on, aku xde mood nak kawen dah ... Tade nak plan ahead ke, xmo ... Xpe ah, shut down for a while ... Enjoy the vacations ... Sampai ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ntah ... Sampai I got the mood to plan again ...

Actually I'll still plan, berangan ... Gather pictures of things I love, but put actions on hold ... Heh, keep everything to myself ... Nanti book everything last minute, kalau mahal you bayar jek la kan darling ... I hate love you ...

Bye ~

4 comments:

toxicity said...

wkwkwkwwk

nqyh said...

Like it a lot

Makesah RTW said...

Thanks nqyh, soon ur turn plak ... :D

Toxicity: Trep la kau anonymous sana, mcm la aku nda tau ...

nqyh said...

Huhu......insyallah......

Search This Blog