Tuesday, May 24, 2011

Road to Borneo: 22hrs be4 Departure

Actually, bosan giler ... I'm in the bus now, on the way to Kuantan ... Next stop, kl ... Was thinking of something interesting to share ... Tibe2 t'ingat my mum's busy moment before we went back to mummy's/daddie's hometown ...

Sblm balik kampung, normally ... My mum's kitchen b'kilat, ye la ... Nanti come back home to spoiled nasik in the rice cooker smell, tension kan ... But we're not that extreme to the extend sampai cover the furniture wif white clothes bagai ...

So, balik keje tadi @7am ... Verangan la kan, nak siap kan report materials ... But only can manage to get down & dirty with 1 jek, tu pun xsempat print ... Xpe2, naik cuti nanti buat dgn semangat ?? Hahah, nanti nak gi mancing la ... Oh, no2 ... Kene siap kan jugak mokcik !!! 2bln dah xpegi meeting bahan ni !!!

Ok2, ilek ... So, I started cleaning around 7.30pm ... I tot I can get things done by 8, pastu nak mandi ... Tibe2, (tibe2 la sgt) ... Pukul 9 baru siap, ok ?? Antara keje2 rumah yg saye buat sblm b'cuti seminggu:
1. Kemas peti, bagi barang2 kat dlm peti tu kat jiran ... Buah, my emergency dinner salads ... Vitagen simpan, sebab expired 07.06.2011 ... Hahah ...
2. Transfer cili boh dr blender to tupperware ... Hahah, saje nak tunjuk tahap kemalasan diri sendiri ... Dgn blender skali haku sumbat dlm peti ... Hahah ... Nak blagak peti haku besar pun yea jugak, bole sumbat blender ...
3. Check/cabut plug blender/rice cooker ... Check skali la, piyok rice cooker tu dah bersih or berisi lagi ...
4. Buang sampah ...
5. Lap stove ...
6. Wash sumer dirty plates/cutlery ... Include gosok piyok rendang hangit 2minggu lepas ... Hahah, 2minggu aku rendam ...
7. Spray2 febreeze ...
8. Sapu sampah ...
9. Kemas cabinets ...

In my case, I have a housemate ... So I have to make sure she's comfortable ... Especially when I'm not around la, sebab kalau haku duduk rumah org pun ... Tibe owner xde tu la jadik setan kan, malas2 tgk tv ape yg aku suke ... & makan chips sambil baring ... Hahah, kalau org lain ade malu nak buat perangai mcm tu ...

So, actually ... Xsempat nak clean the house, mcm mane my mum did ... In 2hrs ... Penat nox !!! Mox lagi, ngade2 mintak makan ... Tu xmasuk nak wipe the window glass, kemas living area ... & the bedroom ... Just sempat kemas the kitchen, & my clothes oredy folded this morning ...

Hahah, it's not easy rupe nye ... To be a super woman, work & house keeping ... I really need a maid, I guess ... Hahah, lempangs !!! No2, I need more practice ... To organize my life ... Camne nak kawen ni mokcik ... Hahah ...

So, I'm leaving to kk tomorrow !!! Dunno la, but this time around mcm xbrape nak excited ... There's a lot things left to be done here kot ... Heheh ...

Happy holiday guys !!!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Search This Blog