Thursday, August 11, 2011

Best Man's Outfit

Yang base tu, for the best man ... Yg b'kilat2 tu my dress ...

I just got back from Terengganu, then I figured ... Kene settle kan baju utk pengapit lelaki, sebab wedding in exactly 5weeks !!! Ecehhh, mcm aku pulak yg kawen !!! Hahahahahhaah ... I'm the bride's maid, that's my job ... Tolong ape yg patut ...

Baju pengapit lelaki xsettle lagi, sebab 1st candidate bailed out ... & rase nak lempang, sebab care decline the job tu mcm bikin panas ... Find reason supaye xbole attend kot ?? Kalau xnak, ckp jek la xbole since we open the suggestion kan ...

So, lucky for us ... The new best man ade in house tailor at work, so I just have to find the materials ... & passed it to him ... Tapi danak raye ni, takut xsempat ... Dgn org sebok nak balik kampung in few weeks time kan ... Hopefully, thing will work out just fine ...

Niat di hati, nak tgk2 jek kat Kajang dulu ... Kalau xpuas hati, nak pegi Jln TAR lagi esok ... Tapi standard ah, t'over excited jumpe crepe ... & t'pesona dgn SA yg baik, heheh ...

Mule2 I went up to Euro Moda, Metro Point ... Masuk2, SA die buat bodoh ... The 1st person approached me, tgh sapu sampah when I walk in ... She did show me some shiny2, ala2 crepe (dah lupe what type, sebab tgk bnyk sgt tadi) ... Tapi sgt mahal kot, rm132 /m ... Sgt suke, tapi sgt mahal ... Lupekan ...

So sementare tunggu respond from the bride & best man, t'ingat nak pegi MayaSilk kat sblh CIMB tu ... So I went there, walaupun sebok layan ade 1family tu test baju raye ... They still have time to entertain me, heheh ... Suke !!!

SA tu kluar kan segale jenis kain possible for baju melayu, dr satin yg b'kilat barat ... Sampai segale jenis cotton ... Then she adviced to take the crepe ... Sebab xpanas, & cantik ... I love it the most, sebab xsexy ... Hahah, risau sebab it's pastel ... Takut bole see thru, ;p ... Dengan sinaran cahaye yg xcukup, I agreed ... Skali sampai rumah, kaler lari sikit ... Heheh ...

Xpe la kan, pengapit jek kot ... Lebih pulak kau, xpayah la nak matching sgt kan ...

Heheh, xpayah la nak progress2 sgt ... Nanti dah siap baru post the picture ... Kalau xsiap, that's a different story ... Heheheheheheheheh ...

Good night everyone ...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

Alia said...

i slalu pegi gulatis dkt metropoint tu. tp x penah masuk mayasilk kt sbelah cimb tu. 1st sbb ssh gilesss nk dpt parking then npk mcm kecik and so i thought maybe x byk choice kot.


tp after bace post u, mcm nk try msuk je lps ni. hehehe. sbb i tgh cari kain utk baju katam quran. baju ni pun rico buatkan ke utk u?

Makesah RTW said...

Heheh, memang kecik pun ... Xbape bnyk choice, but they really assist you la ... Mcm worker2 Gulatis tu kerek kan, dorang memang always ade customer ... Kalau nak carik materials, I think Gulatis lagi bnyk choice ...

Material I beli tadi for the best man ... Utk baju melayu ... Kat Gulatis tadi, I xsuke sebab mostly die tunjuk kat I sumer satin yg either lembut or b'kilat2 ... Yg I suke 1 tu, tapi mahal sgt ... Heheh ...

Baju I yg lace tu dah siap, I buat ntah tahun biler ... Baju I for the reception jek rico buat, lebih2 xmampu ... Heheh ...

Search This Blog